İtalya Yunanistan Part – 14 – Pompeii -Taranto – Brindisi – Grimaldi Lines

22.06.2017 Perşembe

Pompeii

Antik hikayelere konu olan, Discovery Channel’da ya da kitaplarda her gördüğümde tüylerimizi diken diken eden Pompeii’ye ise uğramadan geri dönemezdik. Napoli’ye 25 km uzaklıkta olan hem büyülü hem de bir o kadar acı olan bu antik kenti bir günde bile gezmek çok zor. UNESCO dünya mirasi listesinde yer alan bu antik kent Vezuv yanardağı eteğinde bulunuyor.

20170622_103240

Denize kıyısı olması nedeniyle ticaret başkenti olarak zamanında kullanılmış. Bu nedenle çok zengin insanın yaşadığı rivayet ediliyor. Eski anlatılanlara göre; tanrı burada yaşayan insanları sapkınlıklarından ve yaptıkları davranışlar yüzünden cezalandırmış. Şehir önce depremle uyanmış, ardından heryeri simsiyah bir bulut kaplamış. Halk umarsızca yaşamaya devam etmiş. Ta kii Vezuv uyanana kadar… Kafeden su alırken tanıştığımız genç çocuk bunları atlatmıştı. Ayrıca standından ufak bir hediyelik almamız şartıyla motorumuza bakabileceğini söyledi. Tabi ki kırmadık eski roma askerlerinin miğferinin minyatürünü ve Vezuve ait simsiyah lavdan yapılan bir magnet aldık.

Giriş kapısından içeri daha girmeden büyük cam odaların içinde bulunan kazılardan çıkarılmış insan figürlerini tüm gerçekliğiile görüyorsunuz. Bunları görür görmez tüylerimiz diken diken oldu. Sadece yetişkin insanların kalıntılarını değil, yataklarında uyuyan bebeklerin, hatta hayvanların bile kalıntıları bulunuyor. İçeride ise kocaman bir sit alanı bulunuyor. Büyük gladyatörlerin dövüştüğü arenalar, halkın ve zenginlerin yaşadığı o evler, (hatta bazı mozaikler ve resimler daha dün gibi duruyor) , taştan yapılma yolları, çeşmeler, hamamlar, mahkeme salonları, daha çabası…

İlk denize kıyısı oldugunu söylemiştim. Maalesef artık değil. Yanardağın patlamasıyla çıkan lavlar denizi doldurup ve şehrin deniz ile bağlantısını tamamen kesmiş. Hava çok sıcak olduğu için normalde 2 saat gezeriz diye girdiğimiz yerde toplam 5 saat geçirmiştik. O nedenle bir gün ayırmanızı tavsiye ederiz. Gerçekten görülmesi gereken muazzam bir antik kent. Ve İtalya’daki son durağımıza doğru yola çıktık.

Taranto

Gemiye binmeden önce birkaç saat vaktimiz olması nedeniyle bir şehri daha görmek istedik. Bari mi Taranto mu derken yol bizi Taranto’ya götürdü. İtalya’nın güneyinde Puglia denilen bölgede yer alan bu şehir sizi denizin ortasında bulunan sapasağlam kalmış, görkemli bir kale karşılıyor. Aragon kalesi.

Girişi ücretsiz. Sessiz, deniz kenarında bulunan bu şehirde zaman yavaş akıyor resmen. İnsanların sakin davranışları size huzur veriyor. Denize girilecek çok güzel plajları bulunuyor. Kaleye karşı bir kafede oturup, birşeyler yudumladıktan sonra, sahil kenarında, ağaçların gölgesi altında yürüyüş yaptık. Sahil boyunca çok sevimli evler vardı. Turistik bir yer kesinlikle değil. Geçerken uğranılacak, belki bir kaç günlük deniz tatili yapılabilecek bir yer. Ardından motorumuzla şehri turlayıp, Brindisi’ye gitmek üzere yola çıktık.

Brindisi – Grimaldi Lines

Son durağımız olan Brindisi’ye akşam üzeri vardık. Gemimizin kalkış saati 9 olmasına rağmen 6 gibi limandaydık. Gemiye saat 7 gibi almaya başladılar. Tek motorcu biz değildik.

Bizim gibi İngiltere’den İtalya’ya gelmis buradan ailesini görmek üzere Yunanistan’a geçecek olan birisiyle tanışıktık. Motorlular gemiye ilk binenler olmuyor. Bir sıra var. Gümrükten geçtikten sonra sırayla sizi gemiye alıyorlar. Gemiye girer girmez güvenlik görevlileri motorunuzu parketmeniz için uygun bir yer gösteriyor. Ayrıca geminin gövdesine motorunuzu bağlayabileceğiniz halat ve kayışlar bulunuyor. Motorumuzu sabitledikten sonra güneşi batırmak için hemen güverteye çıktık. Manzara harikaydı.

Vee Ciao Italy.. Ne güzeldin, seni asla unutmayacağız

Akşam geminin içi baya serin oluyor. O nedenle üzerinize uzun kollu birşeyler almanızı tavsiye ederiz. Önceden deneyimli olanlar koca şişme yatakları ve battaniyeleri ile gemide buldukları bir yere hemen yerleşmişler. Biz uçak koltuğu diye geçen 2 koltuk satın aldık. Rotayı ilk yaparken Brindisi üzerinden Yunanistan’a gitme fikrimiz yoktu. Son dakikaya kaldığımız için yataklı kamaralarda yer bulamadık. O nedenle normal koltuklarda seyahat etmek durumunda kaldık. Birden fazla salon var. Koltuklarımızı bulduktan sonra yemek için yemek salonuna gittik. Yemekler lezzetli bir nevi lokanta usulu istediğinizden seçip, kuyruğun sonunda ödüyorsunuz. Tabi iki standart olan hiçbirşeyi sevmediğimiz için burada da kendi menümüzü oluşturduk. Ahçı biraz tip tip baksada kıyamayıp yemeği istediğimiz şekilde servis etti. Yemeklerimizi yedikten sonra barın bulunduğu yere gittik çok kalabalık olduğu ve artık aşırı yorgun olduğumuz icin koltuklarımıza dönüp, dinlenmeyi tercih ettik. Toplu salonlarda uyumanın maalesef bazı zor yanları bulunuyor. Horlayan babalarını dürten çocuklar mi ararsınız, siz uyurken tabletiyle son ses oyun oynayan kişiler mi ararsınız ya da gitar çalan gencler.. Hepsi maşallah bizim salonda mevcuttu. Saat 12’ye kadar ışıkları karartmıyorlar. 12 sonrası salonların ışıkları karartılıyor. Koltukları arkadaya yatırabildiğimiz için rahat şekilde uyuyabilirsiniz. Sadece ses biraz rahatsız ediyor. Bende uyuduğumda baya horlamışım. Ama tek horlayan ben olmadığım icin eşim de uyarmaktan vazgeçmis 🙂 Ben uyudum ama o baya uykusuz kaldı diyebilirim 🙂

20170622_224233

Sabah saat 4 gibi gemide yapılan anonslarla uyandık. Güneşin doğuşunu izlemek için yeniden güverteye çıktık. Hava çok serin olmasına rağmen hava sadece huzur kokuyordu.